Zo vind je het CDP-platform dat bij jouw organisatie past

CDP-platform

Zo vind je het CDP-platform dat bij jouw organisatie past

Als ondernemer is de kans groot dat je marketingactiviteiten een belangrijk onderdeel van je bedrijf vormen. Een customer data platform (CDP) kan je hierbij helpen om de efficiëntie en effectiviteit van je marketing te verbeteren. Maar waar dien je op te letten als je een nieuw CDP-platform zoekt? In deze blog geven we je vijf tips.

Bepaal wat je wilt meten

Voordat je een platform gaat zoeken, is het belangrijk om te bepalen welke data je wilt meten. Wil je vooral inzicht krijgen in demografische gegevens of juist gedrag van je doelgroep? Of misschien beide? Door dit vooraf te bepalen, kun je gerichter zoeken naar een platform dat past bij jouw wensen.

Check de integratiemogelijkheden

Een CDP-platform moet vaak integreren met andere tools die je gebruikt voor je marketing. Check daarom goed welke integratiemogelijkheden het platform biedt en of dit past bij de tools die jij gebruikt.

Let op gebruiksgemak

Een platform kan nog zoveel functionaliteiten bieden, als het niet gebruiksvriendelijk is, dan zal je team het waarschijnlijk niet optimaal gebruiken. Let daarom ook op het gebruiksgemak en hoe intuïtief het platform is.

Kies voor een platform met schaalbaarheid

Als ondernemer wil je natuurlijk groeien, dus het is belangrijk dat het platform dat je kiest meegroeit met je bedrijf. Check daarom goed of het platform een schaalbare oplossing biedt zodat je ook in de toekomst optimaal gebruik kunt blijven maken van de functionaliteiten.

Bedenk welke ondersteuning je nodig hebt

Elk platform kan technische problemen ervaren, of je nu een groot of klein bedrijf hebt. Check daarom goed welke ondersteuning het platform biedt en wat de kosten hiervoor zijn. Zorg ervoor dat je hier vooraf duidelijke afspraken over maakt.

Samenvattend

Een CDP-platform kan je marketingactiviteiten naar een hoger niveau tillen, maar het vinden van het juiste platform kan een uitdaging zijn. Door deze vijf tips in je achterhoofd te houden, kun je gerichter zoeken naar een platform dat past bij jouw wensen en behoeften. Bepaal wat je wilt meten, check de integratiemogelijkheden, let op gebruiksgemak, kies voor een schaalbaar platform en bedenk welke ondersteuning je nodig hebt. Zo vergroot je de kans op een succesvolle implementatie en optimalisatie van je CDP-platform. 

 

Bron: https://www.datatrics.com/nl/

Deel dit artikel